Namaste! - Reisverslag uit Calangute, India van Evy Breen - WaarBenJij.nu Namaste! - Reisverslag uit Calangute, India van Evy Breen - WaarBenJij.nu

Namaste!

Blijf op de hoogte en volg Evy

01 Maart 2014 | India, Calangute

He hallo allemaal!

Een eerste berichtje van mij vanuit India, Calangute! Vannacht vlieg ik naar Trivandrum in het zuiden, een heel ander deel van India, maar nu eerst even wat over mijn eerste week hier.

Zondag om 5u ging de wekker en een half uur later zaten we in de auto naar Brussel. Afscheid nemen is nooit leuk, maar toen ik eenmaal door de poortjes was had ik wel meteen een knopje dat ik omzette en kriebels in mijn buik. Nu ging ik eindelijk! Na maandenlang er naar uit te hebben gekeken zat ik in dat vliegtuig. Eerst een korte vlucht naar Munchen en vanaf daar direct naar Goa. Lucky me, beide vluchten naast slanke, frisse en ook nog eens gezellige mensen gezeten!
Ik kwam snachts om 1u aan en voordat we door de paspoortcontrole waren was het bijna een uur verder. Het is een klein vliegveld dus ik kon makkelijk mijn tas vinden en een taxi regelen. Naar Calangute was een klein uurtje, maar mijn taxidriver deed er iets langer over, want 'one mistake and we have accident' okeee...
Ik heb deze week in johny's hotel geslapen. Een knus, klein hotelletje vlak bij het strand. Paulien, een kennis van opa en oma slaapt hier ook (al vanaf november en ze blijft nog tot april, holy moly) en daar ben ik deze week bijna iedere avond mee gaan eten en als ik iets wilde weten kon ik altijd bij haar terecht. Ze is reisleidster geweest, komt uit Utrecht en haar mond staat niet stil. Gezellig!

De eerste dag wat geregel dingetjes gedaan zoals een simkaart kopen, vliegticket naar het zuiden boeken en geld wisselen en naar het strand geweest. Echt heerlijk! Het is zon'n 33 graden, maar op het strand staat een fijne wind en dat is erg chill! Ik lig bij de vaste shack van opa en oma en ben heel warm ontvangen door Angelo de eigenaar en Madu, een lieve vrouw die manicure/pedicure doet en opa en oma ook goed kennen. Lekker op een bedje onder de parasol, want vergeleken met de andere toeristen hier ben ik echt een bleekje.. Ik val ook uit de toon, want ik heb geen tatoeage (80% wel) en geen obesitas (75% wel).
Het is heerlijk om een boekje te lezen (aanrader: ik haal je op, ik neem je mee van niccolo ammaniti), juice te drinken, af en toe te zwemmen en mensen te kijken. De Indiërs die naar het strand gaan zijn net kinderen. Ze liggen uren in de zee, graven elkaar in, gooien zand naar elkaar en rennen achter elkaar aan. En dat allemaal in hun kleding. Ik vind het soms bijna beschamend dat al de westerlingen hier in bikini's rondlopen, maarja, cultuur verschil. Wel probeer ik me zo goed als kan aan te passen en gepaste kleding te dragen als ik bijvoorbeeld naar een markt ga. Shirtje met mouwtjes en een rok of broek. Vooral de Russen (en dat zijn er nogal wat hier (and i dont like)) hebben daar nogal schijt aan en lopen op markten rond in minirokjes met bikinitop. Vind ik respectloos. Ik denk eigenlijk dat dit ook alleen maar in goa kan. Dit is toch net wat ontwikkelder gebied met meer toeristen van elders, dus iets meer getolereerd.

De eerste avond ben ik met Paulien meteen naar het bananen festival gedaan in het dorp. Bij een tempel hangen mega veel trossen bananen en de hindoes hebben er allemaal rituelen bij. Verder kun je er gokken. Nou daar heb ik aan meegedaan hoor! Een soort rat van fortuin met cijfers 0-9 en een groot vel met die cijfers. Je gooit 10 Rupees op het cijfer dat jij denkt dat het wordt en als het daar op komt krijg je 100 Rupees er voor terug. Het was mijn lucky day, want na 10 minuten was ik al 300 Rupees rijker haha.

Savonds lekker kip uit de tandori pot gegeten met wat salade. En zo eet ik iedere avond echt heerlijk! Veel vis op het menu (gister 15 gamba's op voor de schappelijke prijs van 2euro) en ook al calamaris en heerlijke curry's!

Dinsdag had ik een stranddag, en woensdag ben ik in de ochtend naar anjuna gegaan. Daar is dan een hele grote markt. Klein probleempje: taxi staking! Gelukkig waren Paulien en ik die avond daarvoor bij Ranuka geweest, een meisje (20 jaar) die opa en oma al heel lang kennen en financieel hebben gesteund. Ik vond het heel leuk haar te ontmoeten bij haar eigen stalletje met tassen, kleding en sieraden. Ze is nu hoogzwanger van haar 2e kindje, maar werkt tot het laatste moment door. Echt anders! Haar man Vicky was er ook nog even en toen we vertelden over de strike kreeg ik meteen zijn nummer en hij wilde me wel op z'n motor brengen. Dus woensdag met Vicky gebeld en hup op de motor naar Anjuna. Spannende ervaring hoor! Zoef zoef overal tussendoor. De markt was heel leuk en ik moest soms echt even mijn eksterogen sluiten. Ik heb maar 1 backpack en daar passen niet zoveel souvenirs in. Wel een ketting, broek en blouse gekocht. En lekker afdingen!

Smiddags nog even strand en ook donderdag een stranddagje. Madu kwam weer even kletsen en ook een paar andere mensen die bij de shack liggen.
Vrijdag ben in met de bus naar Mapusa gegaan want daar was een lokale markt. Anjuna is vooral voor toeristen, maar hier komen de Indiërs massaal naar toe voor groente fruit vlees vis en kleding. Bus was een leuke ervaring en de markt ook. Vandaag ben ik mijn tas in gaan pakken, naar het strand geweest, lange wandeling gemaakt en ik kom nu net terug van uiteten.

Ik verbaas me trouwens hoe snel ik in een ander ritme ben gekomen. Echt in het relax standje en alles op het gemakje! De hitte gaat ook prima. En de Indiërs zijn tot nu toe ook vriendelijk en niet opdringerig. Ze rochelen en tuffen er wat op los, hebben een hoofd beweging die wij niet kunnen maken (en of het ja of nee betekend weet ik ook nog niet), maar ze zijn echt goede mensen!

Het is denk ik een wat lang verhaal geworden, maar er zijn zoveel eerste indrukken allemaal! En de helft heb ik nu niet eens opgeschreven (zoals jut en jul op het strand: een koppel, poeppie bruin, zij een fluor gele bikini hij een fluor gele short. Ik lach me kapot)
Ik heb een fijne, rustige eerste week gehad, maar heb ook zin om morgen met het vrijwilligerswerk te beginnen!

Heel veel liefs, Evy

  • 01 Maart 2014 - 18:41

    Nicole:

    Geweldig verhaal Eef! Blij om te lezen dat het zo goed met je gaat! Van opa en oma hoorde ik ook alleen maar positieve verhalen.
    Veel succes en plezier met je vrijwilligers werk!
    Liefs Nicole

  • 01 Maart 2014 - 19:00

    Katrien:

    Geweldige ervaring eef en mooi opgeschreven!
    Ben benieuwd hoe je vrijwilligerswerk gaat zijn.
    Veel succes en plezier!

    Liefs Katrien

  • 01 Maart 2014 - 20:10

    Pascal:

    Haha Opa en Oma met al hun connecties, waar het al niet goed voor is;)!
    Ben blij dat het bevalt en ben benieuwd naar je volgende verhaal en hoe het vrijwilligerswerk is.
    X Pascal

  • 01 Maart 2014 - 22:44

    Kees En Dinette:

    Hoi Evy, wat een leuk verslag. Een mooi begin van je reis. En al veel nieuwe ervaringen opgedaan, bananenfeest, markten bezocht en special guest bij de strandtent. Leuk ook dat je de kennissen van opa en oma hebt ontmoet. Nu naar een ander stukje India. Hoop dat je daar veel kunt betekenen voor de kinderen daar. Wie weet kom je volgend jaar engelse les geven bij mij op school! We wensen je een mooie tijd tijdens je vrijwillgerswerk en zijn benieuwd naar je volgende reisverslag.
    Liefs Kees en Dinette

  • 01 Maart 2014 - 23:22

    John:

    Hi Evy,

    Dat klinkt als een goede start. Ik heb zo het vermoeden dat het er vanaf nu wel anders voor je uit gaat zien. Veel plezier en succes bij de volgende stap in het grote land en jouw spannende avontuur.
    Groetjes, J J D

  • 02 Maart 2014 - 09:37

    Oma Maria De Jonge:

    Hallo Evy bedankt voor je berichtje wat fijn dat we je zoo kunnen volgen in de wereld je zal nog wel veel beleven en zien. Je ben nu in een stad lees ik en ze kunnen je nu ook bellen ik wens je nog heel veel succes en dat is ook vrijwilligerswerk heel goed van je. Ik hoop maar jou kennende dat je heel goed met kinderen om kan gaan, ik wens je heel veel plezier in je werk en wacht op een volgende reactie lieve groet van oma Maria

  • 02 Maart 2014 - 10:35

    Henriette:

    Heeej Evy!

    Wat een schitterend verhaal al. Je krijgt wel een goede indruk van alle ervaringen van je. Hoe anders allemaal! En leuk dat je zelf nu ook de plaats van je opa en oma hebt gezien. Nu begin je weer aan wat anders in een ander gedeelte van India. Heel veel succes met het vrijwilligerswerk en liefs van ons! Peter en Henriette

  • 02 Maart 2014 - 10:36

    Roos:

    Hi lieverd, wat fijn dat je zo goed bent aangekomen. Klinkt allemaal chill daar!! En alsof je erg op je gemak bent, nou hoef ik me geen zorgen meer te maken. Bananenfeest had ik graag bij willen zijn en aan je foto's te zien had ik het ook erg fijn gevonden om op dat strand te liggen. En nu moet er gewerkt worden, succes en geniet ska xxxxx

  • 02 Maart 2014 - 18:10

    Kees En Jacqueline:

    Hey Eef, Wat een heerlijk begin! We zien het al helemaal voor ons, jij achterop die motor zoevend door het verkeer. Stoer hoor. Veel plezier met het vrijwilligers werk! We kijken weer uit naar een nieuw verslag van je avontuur. Liefs Kees en Jacqueline X

  • 02 Maart 2014 - 20:49

    Mieke :

    Ha Evy, wat leuk om te lezen hoe je je eerste week hebt ervaren! Ik zag pas, nadat ik een berichtje had verstuurd, alweer een nieuw verslag. Zo te lezen heb je een fantastische week achter de rug en begin je aardig te wennen. Stoer hoor om achter op de motor te worden thuisgebracht. En dat bedje op het strand, de markten en het heerlijke eten en klinkt ook niet verkeerd! Geniet van al je mooie, nieuwe ervaringen!

  • 02 Maart 2014 - 23:11

    Emmy&Erwin:

    Hey moterbabe!
    Wat een leuk verslag om te lezen. En wat heb je al veel beleefd,gedaan,gezien en gesproken met bekende van opa en oma. En dan nu als vrijwilliger aan de slag, we hopen dat het je veel voldoening geeft en dat het eenbijzondere ervaring rijker voor je zal zijn.
    Hou ons maar op de hoogte!
    Liefs van ons 4 en.

  • 04 Maart 2014 - 11:07

    Kiki:

    Lieve eeef,
    wat klinkt dit allemaal heerlijk zeg! Heerlijk zo een weekje tot rust gekomen en kunnen wennen. Heel veel succes en plezier met het vrijwilligerswerk. ben heel benieuwd hoe dat gaat zijn!
    Kijk al uit naar je volgende verslag!
    Liefs, Kiki

  • 04 Maart 2014 - 20:23

    Anja:

    Hoi Evy,

    Door jouw verslag voel ik me een beetje in Calangute. Je beschrijft de dingen zoals ik ook ervaren heb.
    Fijn voor je, dat de eerste week zo'n succes is voor je. En je weet, een goed begin is het halve werk. Want daar ben je nu waarschijnlijk aan begonnen. Die lieve kleine Indische kindjes engels te leren. Ik heb dat een aantal jaren geleden in de dayshelter van El Shaddai ook een keertje gedaan. De kleintjes waren zo enthousiast. Dat zul je vast gaan ervaren. Evert en ik wensen je een hele fijne en inspirerende tijd in India.
    Opa en Oma zullen ons wel op de hoogte houden. Ze zijn trots, dat hun kleindochter hun 2e vaderland ook leert kennen. We blijven je reisverslag lezen. Heel veel liefs vanuit Nuenen, Anja

  • 07 Maart 2014 - 11:04

    Carmen:

    Wauw eef,

    Wat een fantastisch verhaal en fantastische ervaringen in zo'n eerste week. Ik ben stiekem wel een beetje jaloers! Ik ben blij om te horen dat je het allemaal zo naar je zin hebt en dat je het echt mañana ritme al te pakken hebt! Hou ons vooral op de hoogte van je fantastische verhalen! Geniet ervan!

    Liefs en xxxx Carms

  • 07 Maart 2014 - 19:31

    Sarie:

    Hoi Eef

    Wat super om zo met jou mee te reizen Ik zit ervan te genieten. En ben blij dat je het naar je zin hebt.
    Ik hoop dat je vrijwilligers werk ook brengt wat je ervan verwacht. Je eerste week kan al niet meer stuk
    Heel veel plezier en succes
    dikke kus
    Sarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evy

Actief sinds 08 Feb. 2014
Verslag gelezen: 650
Totaal aantal bezoekers 8722

Voorgaande reizen:

23 Februari 2014 - 04 Juli 2014

Evy in Azie

Landen bezocht: